De leerlingen leren doelen te stellen en dragen daarmee verantwoordelijkheid voor hun leerproces. Tijdens de kindgesprekken wordt samen met de leerling de cognitieve en sociale ontwikkeling besproken. Leerlingen houden hun vorderingen bij in een portfolio.
In ons schoolondersteuningsplan wordt de extra ondersteuning beschreven die wij bieden om leerlingen te helpen bij hun ontwikkeling. Dit plan zorgt ervoor dat iedere leerling, ongeacht zijn of haar behoefte, de juiste begeleiding en ondersteuning ontvangt om zich optimaal te ontwikkelen.
In de middaguren worden de zaakvakken aangeboden. Deze vakken bieden wij geïntegreerd aan, waarbij de leerlingen werken in units. Binnen deze units werken zij nauw samen met leerlingen uit andere groepen. Zij behandelen verschillende thema’s en oefenen vaardigheden zoals onderzoekend en ontwerpend leren, filosofie, 21ste-eeuwse vaardigheden, burgerschap en wetenschap en techniek.
Onze klusklas is bedoeld voor kinderen in de groepen 5 t/m 8 die vooral leren door te doen. Zij oefenen bijvoorbeeld hun rekenvaardigheden met concrete materialen in de klusklas.
De vooruitgroep is voor kinderen in de groepen 5 t/m 8 die juist wat meer uitdaging kunnen gebruiken.
Met de methodiek Pittige Plus Torens werken deze leerlingen onder begeleiding van een leerkracht aan verschillende uitdagende opdrachten.
Zo zijn we in een aantal groepen gestart met The Daily Mile. De kinderen lopen dan dagelijks een paar rondjes om de vijver in het dorp om vervolgens actief en alert aan de lesstof te beginnen.
We zetten ook het programma Fit en Vaardig in: leerlingen oefenen in het automatiseren terwijl zij beweegopdrachten uitvoeren.
We onderbreken ons lesprogramma met regelmatig voor een beweegtussendoortje. We gebruiken hiervoor het programma Smartbreaks.



